14 december 2010

3:e advent firades med ny adventsljusstake

Är det bara jag som tycker att tiden går lite för fort? På söndag är det redan dags att tända det fjärde och sista ljuset, men det hindrade inte mig från att köpa en ny adventsljusstake igår och fira 3:e advent en dag för sent.




Jag är inte så förtjust i tomtar och traditionellt röda julsaker så därför gillade jag verkligen den här! Den har ingen märkning förutom en halvt bortdiskad oval etikett på undersidan så jag har ingen aning om var den kommer ifrån, men jag tycker om den ändå! (Fast är det någon av er läsare som känner igen den så är jag såklart tacksam för all info jag kan få!)

4 kommentarer:

  1. Den påminner om så många, jätte snygg är den.

    SvaraRadera
  2. Kan inte hjälpa dig med ursprunget tyvär..
    Men den var fin, även om jag föredrar överdådiga tomtar och massa rött :D

    SvaraRadera
  3. Den kommer från Gustavsbergs porslinsfabrik och är formgiven av Lisa Larsson

    SvaraRadera
  4. Randiga Tråden och Lybtar - tack tack! :)

    Anonym - wow, vilken rolig överraskning! Har sökt lite på google och hittat mer info, stort tack för hjälpen! :)

    SvaraRadera