5 december 2010

Julskyltning i bloggen

Loppistan kom på den roliga idén att vi skulle ha en liten julskyltning i våra bloggar idag och jag har försökt få ihop några bilder på de juliga retroprylarna jag har här:



En av de härligaste sakerna med julen är ju att kunna tända alla ljus och lysa upp i mörkret! I gästrummet har jag en hängande stjärna från Gnosjö Konstsmide (fyndad på Myrorna på Kungsholmen för 25kr) och en snygg och lite ovanlig elljusstake i teak och mässing (fyndad på min favoritloppis för 35kr).

I köket är det min fina lilla fågelljusstake från Upsala Ekeby som får stå för ljuset. Bredvid står en annan julfavorit, en vit hyacint i krukan Tiara från Rörstrand.
I vardagsrummet har jag den fina adventsljusstaken från Gefle fylld med kulor i fattigmanssilver.

Och vad vore julen utan härligt saftiga clementiner? Jag har lagt upp lagom många (få?) på mitt fina fat från Bo Fajans.

Som ni vet så är jag galen i fåglar i alla former, så när jag fotade lite vinterbilder på gården igår var förstås fåglarna i fokus! Bjuder på några vintriga fågelfoton här:



Nu ska jag skynda iväg till lite julbak med vänner.
Hoppas att ni får en härlig andra advent!

2 kommentarer:

  1. Blev så förvånad när jag såg din adventsstake! Jag har en likadan, inköpt på loppis för säkert 30 år sedan. Alltid förundrats över att aldrig se en V-formad, bara alla dessa A-formade stakar - tills nu när jag ser din. Nu är vi åtminstone två som har dessa fina stakar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De V-formade verkar faktiskt inte vara så vanliga, men är minst lika fina tycker jag! Kul att du också har en! :)

      Radera