30 juli 2011

Loppisrunda i förorterna



Innan vi åkte iväg på vår Dalatur mötte jag upp form55 för en loppisrunda i Stockholms närförorter, man måste ju värma upp lite! Vi avverkade Spånga, Sundbyberg, Vårberg, Skärholmen och Sätra och jag fick såklart med mig en del hem. Större delen av fynden gjordes på Loppis-Gallerian i Syndbyberg där jag hos samma säljare slog till på ett kryddset i teak från Karl Holmberg i Götene, två äggkoppar i Rörstrands serie Blå eld av Hertha Bengtson och två Eternell-ljuslyktor av Owe Elvén från Orrefors.



På sista stoppet, loppisen i Sätra centrum, hittade jag två fräcka ljusstakar i svart och lila som jag inte kunde låta bli. De tillhör serien Fasett av Vilhelm Bjerke-Petersen och kommer från Rörstrand.

10 kommentarer:

  1. Mamma Mia! TVÅ vita eternelle-lycktor. Det är galet snygga. Drömmer om massor av dessa i flera höjder. Har en i vitt... GRATTIS! verkligen.

    SvaraRadera
  2. Fin fina fynd! Som brukligt...;-)

    SvaraRadera
  3. Det var en fin uppvärmning! Loppisgallerian var ett bra fyndställe för mig också.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fynd, ljusstakarna helt underbara.

    SvaraRadera
  5. Härliga fynd, är själv ute efter teak salt och pepparkaren, så jag är lite avundsjuk där... ;)

    SvaraRadera
  6. Snygga ljusstakar! Är du säker på formgivaren, tror att dett finns mer än en serie Fasett hos Rörstrand. Jag har aldrig sett detta i nån bok eller så.

    SvaraRadera
  7. Tack alla, blir så glad av era kommentarer! :)

    Herr Movarp - det började med att jag hittade info om det på PES, sen såg jag att det står faktiskt VBP under Fasett i stämpeln. Så jag hoppas och tror att det stämmer. ;)

    SvaraRadera
  8. Underbara fynd! älskar äggkopparna!

    SvaraRadera
  9. Blev allt lite avis på äggkopparna! ;D

    SvaraRadera