30 oktober 2011

Goa fynd från Göteborg

Som jag skrev i förra inlägget så var jag nere i Göteborg ett par dagar med jobbet i veckan. Höjdpunkten på resan var när jag mötte upp form55 och Lilladockan och åkte och loppade lite.


Det startade bra, form55 hade med sig två fina saker till mig. En stor Bimbo-tallrik och roligast av allt - en BLÅ "Scherzo"-vas! Har aldrig sett den här färgen förut. Vasen är del sex i serien och är inte märkt Scherzo undertill utan fortuna. Kul att se!

Jag och Lilladockan fick förmånen att följa med till form55s nya favoritloppis och där fyndade vi alla tre! Det fanns en hel del fint och priserna kan man verkligen inte klaga på! Den höga gröna vasen har ett par små skavanker men tjugan den kostade var den väl värd och den passar så bra i mitt lilla ljusgröna stilleben. Vasen är endast otydligt märkt med siffror i botten men den ger lite Ekeby-vibbar. Kanske någon av UEs lite "billigare" kundserier?


Den här lilla sötnosen är en spegel i Marianne Westmans serie Piggelin för Rörstrand. Själva spegeln är lite sliten i kanterna men vad gör det när den bara kostade en femma!

Tänk så kul att man kan förena en jobbresa med att träffa trevliga retrobloggare och få med sig fina fynd hem, toppen!

11 kommentarer:

  1. Vad kul att se spegeln! och så klart det andra!

    SvaraRadera
  2. Jag har många gånger läst inlägg där retrobloggare visar sina fynd från loppisrundor som de gjort tillsammans med andra bloggare. Jag har alltid känt en viss avundsjuka, men inte idag ;)

    Jag säger detsamma till dig, så fruktansvärt roligt att ses på riktigt! Jag tycker att vi gör vårt bästa för att ses och loppa tillsammans igen :) Supergulligt att du håller utkik efter Vereco till mig! Du får skriva en liten önskelista och skicka till mig så jag vet vad jag ska hålla utkik efter.

    SvaraRadera
  3. Å, jag är ganska så nyinflyttad göteborgare och skulle väldigt gärna få tips om bra loppisar i närheten. Fina fynd, har du nått namn på den där loppisen tro :-). Tack på förhand!

    SvaraRadera
  4. Älskar spegeln - hur fiffig som helst! Mycket bra fyndat :)

    SvaraRadera
  5. Mycket fint! Jag tror den gröna vasen helt korrekt kan kopplas till en kundserie av Ekeby, känner igen modellen med märkningen "Glory, svensk keramik". Åhlén & Holm eller Turitz och 40-50-tal.

    SvaraRadera
  6. Spegeln var så söt. Är nog inte så vanlig...ja, jag laddar för nästa helg ;-)

    SvaraRadera
  7. Nämen, så läckert med en Scherzo/Fortuna i blått! Har aldrig heller sett något liknande. Kul att den hamnade hos dig som vet att värdesätta den :)

    SvaraRadera
  8. Alltid jättekul att ses och loppa ihop! Och den billiga loppisen förblir hemlig tills i Februari då den kommer med i Hus & Hem Retros loppislista. Men du anonyme - kontakta mig (min mailadress finns på min blogg) så skall du få andra bra adresser!

    SvaraRadera
  9. Underbart att ha en hemlig loppis.... Spegeln är cool - fem pix, herregud!

    SvaraRadera
  10. den ljustgröna ekebyvasen, jackpot! för det är säkert en ekeby. jag kan klart också överse skavanker när det är ett föremål man verkligen gillar. du måste ju visa den i ett ljusgrönt stilleben sen!

    SvaraRadera
  11. Spegeln var ju himla finurlig, har inte sett nåt liknande och bra pris! Vasen var jättefin, påminner om den jag sökte tillverkare till i somras, det kanske är samma?

    SvaraRadera